Fri Fragt over 199,-GaveindpakningHurtig Levering 1-2 hverdageKundeservice Tel.: 24 59 87 63
Fri Fragt over 199,-
Gaveindpakning
Hurtig Levering 1-2 hverdage
Kundeservice Tel.: 24 59 87 63

Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbestemmelser finder anvendelse på varer købt på www.hoslohse.dk

www.hoslohse.dk ejes af HosLohse ApS, CVR-nr. 44665603, Nygade 3, 4900 Nakskov, tlf. 24598763, mail hoslohse@hoslohse.dk. Alle aftaler indgås på dansk og danske vilkår.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, JCB, American Express, MobilePay & ViaBill.

Vi trækker først beløbet, når ordren afsendes. Afsendelse er fundet sted ved overdragelse til GLS.

Har du bestilt flere varer, og er en af varerne i rest ordre, trækker vi først betalingen, når ordren afsendes. Hvis vi aftaler leveringen af flere omgange, så hæver vi det fulde beløb når første levering afsendes herfra.

Priserne er angivet i danske kroner og er inkl. dansk moms. Prisen for fragt lægges oven i prisen. Du vælger fragtform i slutningen af betalingsforløbet.

Varen vil oftest blive leveret 1-3 hverdage efter dit køb. Nogle varer kan kræve længere leveringstid, men vi gør altid dig opmærksom på dette ved behandling af ordren efterfølgende.

Varen bliver leveret med GLS. Hvis du køber for mere end 199 kr., sender vi det fragtfrit til dig til pakkeshop. Du vælger pakkeshoppen. Du kan dog vælge omdeling mod at betale for det.

Afhenter du ikke varen i pakkeshoppen, skal du selv betale fragt for genfremsendelse. For uafhentede pakker forbeholder vi os ret til at fratrække i alt 99 kr. i gebyr. Gebyret svarer til de omkostninger vi har til GLS i forbindelse med fremsendelse i første omgang samt retur til os. Udover gebyret forbeholder vi os ret til at opkræve 49 kr. for genfremsendelsen, såfremt ordren er under 199 kr.

Vi leverer som udgangspunkt kun til adresser i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, men du er altid velkommen til at skrive/ringe til os, hvis du ønsker at få en vare til udlandet.

Du kan også vælge at afhente dine varer i butikken Nygade 3, 4900 Nakskov. Så sender vi dig en mail når vi har fundet varen frem og så kan du hente den inden 14 dage i butikkens åbningstid. Vi trækker beløbet når vi afsender mail.

Vi tilbyder gaveindpakning for 15 kr. Alle gaver påsættes et byttemærkat og der lægges fortrydelsesformular i pakkerne. Derved kan gaverne byttes uden at du skal involveres. Når der er tale om en gave, beder vi modtageren oplyse kontonummer til den konto hvorpå returbeløbet skal indsættes, så det bliver modtagerens egen konto. Ønskes en anden løsning skal vi meddeles dette.

Fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler på www.hoslohse.dk.

Køb foretaget i vores fysiske butik, følger de regler som er listet op i butikken.

Du har ret til at fortryde en aftale 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får varen i fysisk besiddelse. Har du bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Hvis du overskrider returfristen på 30 dage, så forbeholder vi os retten til helt at afvise de returnerede varer. Hvis du gerne vil have varerne tilbage, skal du selv betale fragt for genfremsendelse. Fristen på 30 dage er en ren nødvendig for at vi ikke overlapper sæsoner for meget eller ender med ukurante varer.

Hvis du er i tvivl om du er indenfor de 30 dage og har ret til returnering, er du velkommen til at kontakte kundeservice på telefonnr. 24598763 eller mail hoslohse@hoslohse.dk

Returnering og ombytning

Hvis du fortryder købet af en vare, skal du sende varen retur til HosLohse.dk, Nygade 3, 4900 Nakskov eller aflevere den i vores fysiske butik Nygade 3, 4900 Nakskov uden unødig forsinkelse. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af 30 dage. Husk at vedlægge fakturaen, som vi har vedlagt i pakken.

Hvis du er i tvivl om du har ret til returnering, er du velkommen til at kontakte kundeservice på telefonnr. 24598763 eller mail hoslohse@hoslohse.dk

Du skal selv afholde de direkte udgifter forbundet med returforsendelsen af varerne, og du alene bærer ansvaret for at varerne sendes i god stand.

For at gøre returprocessen nem for dig, har vi oprettet en GLS Returportal https://www.gls-returns.com/#/m/hoslohse. Du kan vælge at benytte denne ved returnering via GLS. Hvis du benytter returlportalen fratrækker vi 49 kr. i det beløb som du skal have tilbagebetalt.

Hvis du ikke ønsker at benytte GLS Returportal, sender du blot pakken med omdeling til HosLohse.dk, Nygade 3, 4900 Nakskov. Varer kan ikke returneres pr. efterkrav eller uden omdeling. Vi gør opmærksom på at vi ikke afhenter pakker som lander i pakkeshops, selvom du har betalt for omdeling.

Ønsker du at ombytte en vare til en anden størrelse, skal du lave en ny ordre på www.hoslohse.dk og returnere den forkerte størrelse til os jf. ovenstående regler.

Vi tilbyder gaveindpakning. Gaveindpakningen koster 15 kr. pr. pakke. Ønsker du at det bliver pakket i 1 pakke så skal du blot markere en af varerne, og så skrive i kommentarfeltet, hvilke varer der skal pakkes sammen. Tilsvarende har du markeret alle varerne, så du betaler for flere gaveindpakninger, og så får du en gave pr. vare. Alle gaver påsættes et byttemærkat, så varen kan byttes i 30 dage og der lægges fortrydelsesformular i pakkerne. Derved kan gaverne byttes uden at du skal involveres. Når der er tale om en gave, beder vi modtageren oplyse kontonummer til den konto hvorpå returbeløbet skal indsættes, så det bliver modtagerens egen konto. Ønskes en anden løsning skal vi meddeles dette.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder et køb, refunderer vi varens pris. Leveringsomkostninger refunderes ikke.

Hvis du har valgt at bruge GLS Returportal, fratrækker vi 49 kr. i det beløb som du får udbetalt.

Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget varerne retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre at du udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Hvis du har fået varen i gave, skal du huske at gøre os opmærksom på at det er dig og ikke giveren som skal have pengene retur.

Afprøvning af varen og emballage

Du må gerne prøve varen på – strømper er dog undtaget. Trusser prøves uden på dine egne. Vi tager kun ubrugte varer i original stand og emballage retur.

Der vil også være en værdiforringelse på 100 % på varen, hvis varen er omforandret eller der er makeup, kraftige lugte, pletter, skjolder, ødelagte syninger m.v. på varen eller hvis varen har været vasket eller strøget.

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Du må derfor ikke klippe mærker og lignende af eller beskadige emballagen. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, så vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.

Hvis varen ikke længere har en handelsværdi eller returneres uden original emballage, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Varen tilbagesendes ikke til dig igen. Ønsker du din vare retur, skal du selv betale fragten.

Du bør desuden sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and tracenummer.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Hvis der er en mangel ved en vare fx. en materiale- eller fabrikationsfejl, finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på hoslohse@hoslohse.dk. Du kan også altid aflevere det i butikken Nygade 3, 4900 Nakskov. Vi beder dig om at oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er.

Du skal ikke returnere varen før du har talt eller skrevet med os.

Noget mangler i pakken ved modtagelsen

Kig grundigt efter. Kontakt straks kundeservice på mail eller telefon. Vi kan hurtigt via overvågning af vore pakkeborde, verificere manglen og eftersende eller tilbagebetale beløbet for varen.

Når jeg kigger på T&T står der at pakken er klargjort, men ikke afhentet af transportøren

Vi afslutter din ordre og hæver beløbet når at din vare erpakket og lagt til afhentning af transportør. Typisk får vi afhentet inden kl. 17 på hverdage, der kan så gå nogle timer inden at den lander på en pakkecentral hvor at den scannes og pakkens status ændres til at den er på vej. Står din pakke stadig som under klargøring efter kl. 24 er der noget galt. Kontakt kundeservice.

Varen er aldrig ankommet til pakkeshop men den er afsendt.

Kontakt kundeservice vi efterlyser pakken for dig.

Varen står som ankommet til pakkeshop men de kan ikke finde den

Kontakt kundeservice vi efterlyser pakken for dig.

Varen er væk på vej med omdeling til dig.

Kontakt kundeservice vi efterlyser den for dig.

Varen er væk efter at den er sat på din adr. med din accept/fuldmagt.

Her har du selv det fulde ansvar. Du kan dog forsøge at kontakte transportøren.

Returvare til hoslohse.dk er væk.

Enhver vare sendt retur fra dig til hoslohse.dk er du ansvarlig for. Uanset på hvilken måde at du har sendt den (med omdeling eller uden), og uanset om at du har brugt vores GLS Returportal eller returlabel. Derfor skal du altid kunne dokumentere at du har sendt varen, så kan du efterlyse den hos transportøren.

Klage adgang

Kan vi ikke blive enige om behandling af reklamationen, kan du evt. indgive en klage til Center for klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk.

Klagen kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk. Køb af varer på www.hoslohse.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danskedomstole. Ifølge EU lovgivning kan du også klage via ODR https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=DA

Persondata

For at kunne handle på www.hoslohse.dk skal du som minimum oplyse:
• Navn
• Adresse
• E-mailadresse
• Telefon/mobilnummer

Ved at handle på www.hoslohse.dk accepterer du at ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredje part, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan en situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til hoslohse@hoslohse.dk

Forbehold

Der tages forbehold for trykfejl og taste fejl samt udsolgte varer. Vi kan annullere en ordre, hvis ikke det er muligt at levere den bestilte vare. Du vil blive underrettet hvis dette skulle ske. Betaling vil herefter blive returneret/annulleret.